• CruisePR organiseert zowel individuele als groepsreizen

    Wij kunnen de gehele organisatie van de persreizen op ons nemen. Één aanspreekpunt dat alles regelt.

  • CruisePR weet alles over cruisen
    door de jarenlange ervaring

    CruisePR weet als geen ander hoe u de juiste media moet inschakelen om cruises succesvol te maken.

  • CruisePR is hèt PR communicatiebureau

    Wij creëren meer bekendheid voor uw rederijen
    binnen en buiten de Benelux.

Behaal optimaal rendement door
ons Media-advies op maat

In de jaren dat Norbert werkzaam was bij Cruise Travel, heeft hij vele persreizen georganiseerd. Hij was er van overtuigd dat persreizen konden helpen om een grotere doelgroep te laten inzien dat cruises voor heel veel mensen en gezinnen een ideale vakantievorm kan zijn. Maar ook door scheepsbezoeken te organiseren. Door intensief contact met media vertegenwoordigers weet CruisePR dus als geen ander wat er nodig is om de cruisebranche en de media bij elkaar te brengen.

Onze werkwijze

Door de samenwerking tussen CruisePR en een gerenommeerd reclamebureau, zijn wij in staat mediaplannen te creëren voor rederijen en ze op maat te adviseren. Dit kan advies voor online en offline communicatie zijn.

Bekend is dat er per land verschil zal zijn in rendement. Door onze kennis van de markt in de Benelux, kunnen wij rederijen hierin onafhankelijk adviseren. Zo streven wij ernaar dat de rederijen een optimaal rendement halen uit hun reclamebudgetten.

CruisePR biedt een breed scala
media mogelijkheden

Grondige kennis van het medialandschap.

Het medialandschap in Nederland (Benelux) is ongelooflijk divers. Naast landelijke media zijn vrijwel alle mediumtypen regionaal en zelfs lokaal sterk vertegenwoordigd. Bovendien is er veel kwalitatief media-onderzoek waarbij exploitanten, adverteerders en bureaus samenwerken. Voor Nederland geldt bovendien, dat zeker printmedia zoals dag- en weekbladen en tijdschriften erg voordelig zijn t.o.v. andere Europese landen.

Samenwerking

Voor mediastrategie en uitvoering heeft Cruise PR een joint venture met het Nederlandse reclame- en mediabureau Reclamo Hellenique. Een middelgroot bureau met een uitstekende reputatie op het gebied van vakkennis en inkooppower. Het bureau is één van de weinige reclamebedrijven dat een erkenning heeft van de Rota. Deze organisatie houdt toezicht op de bureaus en stelt hoge eisen t.a.v. vakkennis, eigen vermogen en liquiditeit.

TV stations

Nederland kent 10 landelijke stations met marktaandelen van meer dan 5%. Elk met een eigen signatuur. Van elk station kunnen we precies bepalen wat de GRP kosten zijn in de gewenste doelgroep. De stations hebben een behoorlijk ingewikkelde kostenstructuur. Dat maakt het lastig om te bepalen welk station of welke combi de beste prestaties levert. Aan de hand van doelgroep en doelstelling is een uitstekende analyse te maken van de mooiste mix. TV reclame in Nederland mag zich verheugen in o.a. continu bereiksonderzoek. Elke campagne wordt vooraf geprognotiseerd. Bijvoorbeeld verwacht bereik, gemiddelde contactfrequentie, kosten per bereikte GRP. Tussentijds worden evaluaties gemaakt. Door een goede mix is het mogelijk om voor relatief weinig geld een perfecte campagne neer te zetten.

Nog meer TV variatie

Naast de (grote) landelijke zenders zijn er themazenders, jeugdzenders en 13 lokale zenders. Middels deze lokale zenders is het uitstekend mogelijk om voor een beperkt budget een testcampagne te voeren. Als deze testcampagne voldoet kan de campagne nationaal worden uitgerold.

Radioreclame, welk station moet ik inschakelen?

Net als bij TV zijn er meer dan genoeg stations. Zowel landelijk als regionaal. Het plannen is bepaald niet eenvoudig. De meeste stations hebben een eigen signatuur. Toch zijn er enorme verschillen. Veel stations hebben een kerndoelgroep. Vaak jongeren 20-49 jaar.

Maar er zijn ook stations met andere kenmerken. Bijvoorbeeld hoog welstandig, of met een enorm bereik in 50+. Dat maakt het plannen van een campagne zo ongelooflijk boeiend is. Steeds echter is het profiel van de gewenste prospect bepalend voor zender-keuze-mix. En ook bij radioreclame geldt, dat vooraf uitstekende prognoses worden gemaakt, die na de campagne worden getoetst aan de bereikte resultaten.

Dagbladen te kust en te keur

Met een totale populatie van ruim 14 miljoen inwoners van 13 jaar en ouder heeft Nederland een enorme diversiteit aan landelijke en regionale dagbladen. Alle kranten hebben inmiddels ook digitale versies. Het zal duidelijk zijn, dat elk van deze kranten een eigen signatuur heeft. Zo zijn er titels met een hoog journalistiek gehalte, er zijn brede en makkelijk leesbare titels, maar ook titels met een zeer sterke religieuze signatuur. Ook hier weer onderzoek naar de samenstelling van de lezersgroepen. In dit soort onderzoeksrapportages worden heldere cijfers weergegeven. Onder andere ten aanzien van selectiviteit. Eén van de taken van het bureau is het in kaart brengen van de relevante technische gegevens en sluitingstijden. Uiteraard zorgt het bureau ook voor de tariefsonderhandelingen.

Nog meer actuele printmogelijkheden.

Naast de landelijke en regionale dagbladen telt Nederland enkele honderden verschillende weekkranten. Deze zijn sterk gericht op een klein verzorgingsgebied. De bladen hebben een behoorlijk journalistiek niveau. Door de combi met regionaal nieuws zien we dat het lokale bereik van dat soort (gratis) kranten royaal boven de 60% ligt.

Tijdschriften, een enorm doolhof

Nederland is mediatechnisch gezien altijd een beetje een vreemde eend in het Europese tijdschriftenlandschap geweest. Er is geen land dat zoveel tijdschriftenabonnementen kent. Maar juist dát fenomeen heeft ervoor gezorgd, dat de advertentietarieven voor de Nederlandse titels zo aantrekkelijk zijn. Vanuit die optiek en het kunnen realiseren van doelgroepbereik is Nederland heel vaak een testmarkt voor internationale campagnes.

Titelkeuze

Niet alleen de titelkeuze is belangrijk, het is ook nodig om te weten hoe de Nederlandse doelgroep “denkt”. Van huis uit toch altijd met een wat Calvinistische inslag. Sterk huiselijk gericht. Opvoeding, onderwijs en toekomst zijn erg belangrijk. Soms geeft Nederland aan Europa het beeld van “alles kan”. De realiteit is echter dat achter dat beeld van tolerantie een bevolking zit die ruimte geeft aan andersdenkenden en tegelijkertijd hard werkt aan een prettig en vooral ook luxe bestaan. Bovendien is de Nederlander bovenmatig gevoelig voor prijsvoordeel. Al dat soort typische Nederlandse eigenschappen zorgt er voor, dat goede mediastrategen voor Nederlandse campagnes altijd natives zijn. Daarbij is niet alleen de mediaplanning van belang, maar ook de teksten en opvattingen van de reclame- en/of PR-uitingen.

Digitaal

De snelle groei van de digitale advertentiemogelijkheden volgen wij op de voet. Zo is onze teamleider afgestudeerd op cognitieve wetenschappen. Met deze kennis worden zeer effectieve plannen gemaakt. Het is niet alleen het interpreteren van big data, maar vooral ook weten hoe de te bereiken doelgroep “denkt”. Dat zorgt voor ongekend hoge conversies. Essentieel daarbij is dat gedacht wordt in de native taal. Kennis van gebruiken en gewoonten van de lokale markt is onontbeerlijk. Het maken van de tekst voor een eenvoudige Google ad campagne is alleen mogelijk met grondige kennis van de betreffende taal. Alleen dan kan een verantwoorde opstelling gemaakt worden van essentiële zoektermen. Onze SEA programma’s worden vrijwel altijd gecombineerd met een grondige SEO analyse. We zorgen ervoor, dat ondernemingen met een vestiging buiten Nederland qua tekst (en dus vindbaarheid) een aanpassing krijgen die volledig is toegespitst op de denk- en zoekwereld van de Nederlandse prospects.

Banner en RTB

Uiteraard beschikken wij over de module waarmee we via RealTimeBidding (RTB) de meest effectieve bannercampagnes kunnen inkopen. Daarnaast beschikken we over alle faciliteiten om de banners in de gewenste bestanden te produceren en aan te leveren bij de exploitanten.

Testcampagnes

Juist met betrekking tot digitale campagnes voeren we veel testcampagnes uit. Middels deze test zoeken we op basis van meer dan duizend karakteristieken aansluiting bij de gefixeerde doelgroep. Na de test weten we exact welke sites de prospects bezoeken. In Nederland worden veel digitale campagnes regionaal ingezet. Dat maakt het mogelijk om de banner af te stemmen op de aspecten die voor die regio van belang zijn.

Native Media advies is één van de sterke pijlers van Cruise PR

Copyright 2018 CruisePR - Ontwerp en realisatie door Hellenique Art & Design B.V.